Világszerte odáig vannak egy vacak kis zsarolóvírustól.
Nálunk az van kormányon. (Via KonoK)
Na, ez is meg volt, még sincs este! Ja, de. Így aztán csak röviden: tegnap Áder hivatalosan is tájékoztatta a házelnököt arról, hogy aláírta a településkép védelméről szóló törvény módosítását, vagyis a plakáttörvényt*. És mert neki nem volt semmilyen alkotmányos aggálya a törvénnyel kapcsolatban, a demokrácia újabb hatalmas győzelmet aratott.
Történt mindez akkor, amikor épp kibukott, hogy a Fidesz jóval nagyobb kedvezményt kapott 2010-ben – naná, hogy Simicska jóvoltából, csak akkor Lajos még Orbán embere volt – mint most a Jobbik, akik miatt kimondva, kimondatlanul a törvény megszületett.
A 24.hu csütörtökön számolt be arról, hogy a tavaszi jobbikos plakátkampányt lebonyolító Simicska-cég, a Mahir Cityposter szervezte a Fidesz plakát- és citylightkampányát a 2010-es választások idején. Merthogy a lap megszerezte a számlákat, és a birtokunkba került elszámolás szerint a cég elképesztően olcsón teljesítette a megrendelést.
Ezek után már csak apró érdekesség, hogy a Fidesz az ÁSZ-t is átverhette a 2010-es választás elszámolásánál, a plakátolást végző Simicska-cég számláján szereplő összegnek ugyanis csak a harmadát jelentették le a számvevőknek, 1500 plakátról meg számla sem született. Pedig Orbán Viktor főhajjakend, az illem nagy tudója, alig egy hete a brüsszeli uniós csúcstalálkozón szemrebbenés nélkül még a következőket bírta mondani:
A Fidesz egy olyan párt, ami betartja a pártokra vonatkozó törvényeket gazdálkodásában is. Az összes ilyen megrendelést, azt jogilag meghatá- rozott formában kell teljesíteni és rögzíteni, ezt mi megtettük, az Állami Számvevőszék pedig minden évben ellenőrizte a gazdálkodásunkat, tudtommal kifogást egyszer sem emelt. Nemcsak a 2010-es évek után, hanem az azt megelőző években, tehát még a szocialisták időszakában sem. Úgyhogy mi büszkék vagyunk arra, hogy a mi gazdálkodásunk mindig is transzparens volt és jogilag hibátlan.
Szerényen még megjegyzendő, a Fidesz a 2010-es kampány végére egymaga több helyen hirdetett, mint az összes többi parlamenti párt együttvéve, de az ÁSZ-nak leadott adatok szerint mégis ő költötte közülük a legkevesebbet. A Fidesz 35 milliójával szemben az LMP 106, az MSZP 70, a Jobbik 77 milliós kültéri hirdetési költést vallott be. De a miniszterek igazmondó juhásza elnöke szerint mindez transzparens és jogilag hibátlan.
Ja. A Fidesz meg olyan párt. Mi pedig egy büszke, sikeres európai ország vagyunk. Ez annyira szép. Vagy nem?
*Az Országgyűlés egy héttel ezelőtt fogadta el a településkép védelméről szóló törvény módosításaként politikai reklámok kihelyezését szigorító szabályozást. Előzőleg nem kapta meg a kétharmados többséget az „átlátható kampánytevékenység” érdekében benyújtott kormánypárti törvénymódosítás, az egyszerű többséggel megszavazott részeknek pedig önmagukban nem volt értelmük, így Áder János a törvényt visszaküldte megfontolásra. A módosítást végül kétharmadot nem igénylő javaslatként nyújtották be újra, azt 123 igen és 68 nem szavazattal fogadta el a parlament.
***
Megjött az új propagandareklám: A magyarok 99 százalékát küldik Soros György ellen. Nem tökölt sokáig a kommunikációs minisztérium, alig hogy bejelentették az új kormányzati kampány indulását, és az új plakátok kiragasztását, párhuzamosan el is kezdték vetíteni az új sorosozó klippeket a köztévében. A Vastagbőr blog már el is csípett egyet az M1-en, a végeredmény pedig makulátlan: „Nem fogjuk hagyni, hogy Soros nevessen a végén”. (444.hu)