Hunvald-blog

188. Lemondott a bíróm

2018. január 19. - HunvaldGyörgy

Dániel Zoltán: Milyen a hangulat tifelétek?
Pelikán: Hááááát...
Dániel Zoltán: Azt olvastam kitűnő.
Pelikán: Hol olvastad?
Dániel Zoltán: A hangulatjelentésben.
Pelikán: Akkor biztos kitűnő.

Pedig Rajmon Balázs tavasszal már ítéletet hirdethetett volna a már 13 hónapja folyó perújítási tárgyalásomban (tudjátok, a Szabó Zoltán országgyűlési képviselő 2002-től kezdődő mobiltelefonszámlája és 4 vitatott megbízási szerződés). Azért a bírók elég ritkán szoktak lemondani. Szigorú, felkészült és precíz embernek ismertem meg, aki a tárgyalóterem méltóságát és rendjét mindig meg tudta őrizni.

hunvald_per01.jpg

A bíró független és csak a törvényeknek van alávetve. Rajmon Balázs az Országos Bírósági Hivatal tevékenysége ellen tiltakozva mondott le, a média úgy tudja, hogy a PKKB-n ítélkező és igazgatási feladatokat is ellátó bíró azért döntött a pályamódosítás mellett,

mert nem akart egy olyan bírói szervezet része lenni, amelyben nem szakmai alapon születnek döntések bírói álláshelyekről, nem szakmai alapon választják ki a szervezet vezetőit, és amelyben a központi adminisztratív szerv, vagyis az Országos Bírósági Hivatal (OBH) már konkrét eljárási iránymutatást is ad a bíráknak arról, hogyan kell eljárniuk.

Mit mondjak, nem lettem nyugodt, amikor a lemondásának okait olvastam. Különösen az utolsó bekezdés aggasztó. A bíróm (illetve volt bíróm) ezek szerint, nem engedte többek között, hogy az Országod Bírói Hivatal – élén Handó Tündével – konkrétan utasítsa, hogy például egy eljárásban mit tegyen és mit ne tegyen. Innen már csak egy paraszthajszál választ el attól a gondolattól, hogy mi van, ha az én leendő ítéletemmel kapcsolatban is megfogalmazódott valamilyen felülről jövő „konkrét eljárási iránymutatás”.

A tárgyalás végét eddig nagyon nyugodtan vártam, mert a tanúk és egyéb bizonyítékok engem igazoltak és biztos voltam a felmentésemben. Most ki tudja mikor, kezdődik az elölről az egész egy új bíróval. Szerintem én már nem lehetek fontos a hatalomnak, nincs posztom, nincs hatalmam, nem lehet az ügyről és rólam több bőrt lehúzni. Én legalább is így gondolom.

Remélem, hogy olyan bírót kapok, aki nem azokhoz lojális, akik miatt Rajmon Balázs lemondott. Megtörni akkor sem fog tudni ez a hatalom, ha egy hozzájuk lojális bíró egy tisztességtelen tárgyalásban ezek után elítélne. Ezt tudják ők is.

Hunvald György

***

Folytatódik a bírók lázadása, lemondott posztjáról Rajmon Balázs, a Pesti Központi Ke- rületi Bíróság bírája – tudta meg a HVG. A hét elején ugyancsak a HVG számolt be arról, hogy forradalmi hangulat alakult ki a bírói karban. A bírók változást akarnak – ez egyér- telműen kiderült az új Országos Bírói Tanács (OBT) tagjainak megválasztásakor. Handó Tünde legnagyobb kritikusai bekerültek az őt ellenőrző 15 fős testületbe, míg több olyan bíró elbukott a választáson, akiket a Handó-féle rendszer hozott helyzetbe; a tizennégy választott tag közé egyetlen olyan bíró sem került be, akit az OBH elnök bizalmasaként tartanak számon.

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr5813588749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása