Hunvald-blog

209. Semjén, a nemzeti orvvadász

2018. március 23. - HunvaldGyörgy

Tudom, a kampány hajrájában lenne ezernyi fontosabb dolog is, mint hogy a Nemzet Fővadásza végül is mit és hogyan öldökölt a svéd nemzet nyomor szabdalta földjén, csak hát épp mostanra dagadt tovább Semjén Zsolt svédországi (orv)vadászatának botránya. A  444.hu szúrta ki, hogy az üggyel foglalkozó és az azt megíró legnagyobb svéd lapnál jelentkezett a lelőtt rénszarvas tulajdonosa, aki elmondta, hogy ő senkinek nem adott engedélyt arra, hogy kilője az állatot. Főleg nem Semjénnek. Azt ígérte, feljelentést tesz a rendőrségen, mondván: “Az enyém. Látni a füljelzőt rajta. És senki sem kapott engedélyt arra, hogy kilője.”

semjen2018-1.jpg

Fotó: Krizsán Csaba/MTI/MTVA

Kíváncsi vagyok/leszek, hogy amint ez a feljelentés megszületik, a Polt Péter vezette magyar ügyészség hogyan is teszi tisztába ezt a mocskot, azaz, hogy a magyar minisz- terelnök-helyettes fővadász-főkeresztény, név szerint Semjén Zsolt, engedély nélkül, illegálisan lövöldözött Svédországban, háziállatokra. Főleg úgy, hogy a nemzeti orv- vadász azóta már kanadai és afrikai vadászatokat emlegetve magyarázza, hogy minden rendben van az ügyeivel, ő csak diszkrécióból nem mond semmit a drága, ajándékba kapott utazásokról, meg svédországi helikopteres mészárlásairól vadászatairól.

Semjén Zsolt is csak ember, kvázi egy közülünk – ha okosabb, szorgalmasabb és tehetségesebb is –; neki is van hobbija. Ő mészárolni szeret. Az vesse rá az első követ, aki nem köt olykor madzagra döglött állatot, és nem bérel neki mások pénzén helikoptert. Merthogy szellemes riposztjában azt írja ő, a teljesen független parlamenti párt elnöke, aki egy erős, büszke európai ország miniszterelnök-helyettese is egyszersmind: „Nem én helikopterezek, hanem a jávorszarvas.”* Szóval nem együtt tértek meg a vadászatból; külön utazott a szarvas. És KÜLÖN SEMJÉN ZSOLT!

*Azóta valaki elmondta neki, hogy amit legyilkolt, az rénszarvas.
(via Borsi Vera)

Teszi mindezt Semjén arcán a letörölhetetlen cinikus vigyorral, a szégyenérzet tökéletes hiányával teli pofával röhög bele a képünkbe, mikor a magyar adófizetők elsummantott pénzén elébe terelt háziállatok gyilkolászásáról esik szó. Szerinte senkinek semmi köze az ajándékba kapott milliós luxusvadászatokhoz, mert amikor épp vadászni méltóztatik, ak- kor ő nem politikus, nem kormánytag, nem képviselő, hanem: vadász.

Pedig nem.

Egyszerűen csak egy kereszténydemokratának nevezett élősködő, gátlástalan, cinikus senki vagy, Semjén! (És ha mindezek után valaki nem akarja azonnal egy rettenetes nagy péklapáttal arcongyűrni ezt a kekken vigyorgó nagyvadászt – akkor bocs, én tévedtem.)

P.s.: A svéd lap, az Aftonbladet különben megkereste az ominózus helikopteres céget is, ami szerint a magyar szervezőé a felelősség, egy svéd cég ilyesmiben nem venne részt. Farkas József egyelőre tagadja, hogy ő szervezte volna a vadászatot, annak ellenére, hogy ő is látható a vadászatról készült fotókon. (Aftonbladet/444.hu)

***

És szivárog, egyre csak szivárog a NER szennye – miközben szerencsétlen Kósa némán menekül – itt a következő grállovag, Szabó Zsolt fideszes képviselő, államtitkár. Aki több mint 1,2 milliárd forint parkoltat Belize-ben annak az offshore cégnek a bankszámláján, amelyiknek az „igazgatója” ő maga, valamint felesége. Szép, nem? De.

Jaj, el ne feledjem: április 8-án választás!

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr9013769684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2018.03.24. 09:54:41

@Punxsutawney Mormota:
De, hátha a svédek komolyan veszik és elfoglalják Magyarországot, és uralmuk alá hajtják? Bár ekkora szerencsénk nem lenne....

2018.03.24. 09:58:37

@Gaspen: neeem, Semjén ájultan találta az állatot, és mesterséges légzést alkalmazott, majd hívta a légimentőket.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 10:03:31

@Dinkainka:

Smején mit rongált meg? Befizetett egy teljesen legális vadásztúrára, s pont.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 10:09:36

@BiG74 Bodri: Akkor mindennek itt a vége! Mert mit is adhatnának nekünk a svédek? Demokráciát? Jó focit? Korrupciómentes országot? Jó utakat? Kiemelkedő közoktatást és egészségügyet???
Nem tudom, hogy megérné-e? :D

vergyula 2018.03.24. 10:14:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Birca, hogy van az, hogy a Fideszt és környékét ért kritikákat álhírként, mítoszként kezeled, pl. a rénszarvas tulaja által tett feljelentést, vagy bizonyítékot kérsz, pl. "Ez spekuláció, Nincs adat fogadott-e el ajándékot, s hogy azt hogtan kezelte.", ugyanakkor a saját elméleteidet egyetemes igazságként adod elő, kb. ilyen érvekkel: "ezt te is tudod", "vedd észre", "a nép nem kér a liberalizmusból" (mintha tudnád mit akar a nép), "Bödőcs a ballibek szekerét tolja", meg ilyenek.
Úgy is mondhatnám, hogy a sajátjaiddal a végsőkig jóhiszemű vagy, akit nem kedvelsz, annál meg minden gyanús.

Indriq 2018.03.24. 10:27:11

@vergyula: teljesen felesleges neki magyarázni bármit is. joga nincs önálló gondolkodásra. és ha elküldöd az anyjába, akkor azt fogja válaszolni, hogy a ballib tehet mindenről... :)

$pi$ 2018.03.24. 10:40:18

@élhetetlen: "Lásd a taxisofőr. Vagy szerinted részt vett a bankrablásban? "

Nem akarom a Semlyént mentegetni, de igen, a taxisofőr ilyenkor a jog szerint részt vett a bankrablásban. Előfordulhat, hogy kényszerítették, hogy megtévesztették, hogy zsarolták, az is, hogy vétlen, felmentik, de részt vett. Tevőlegesen.

BiG74 Bodri 2018.03.24. 10:53:29

@vergyula:
Ez komoly? Egy elmeroggyantat kérdezel elmeroggyantságáról?

vergyula 2018.03.24. 11:02:20

@$pi$: És ha busszal mennek, akkor a buszsofőr is. :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 11:11:37

@vergyula:

A rénszarvas tulaja által tett feljelentés kamu, ez nyilvánvaló.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 11:12:39

@vergyula:

"Úgy is mondhatnám, hogy a sajátjaiddal a végsőkig jóhiszemű vagy, akit nem kedvelsz, annál meg minden gyanús."

Tévedsz. Mutass rá, mikor beszéltem harsogva a ballibek korrupciójáról. Soha. Mert a téma tizedrangú fontosságú.

BruceTheHoon 2018.03.24. 11:22:46

@élhetetlen: sajnos rettenetesen hülye vagy, aki nem érti a viccet, pedig azt még egy agyatlan hülye is látja (nem mind, ezek szerint), hogy a többi hozzászólásommal ebben a kommentfolyamban nem lenne összeegyeztethető az, ha komolyan írtam volna, amit őrjöngő dühödben kiragadtál és idéztél. Menj inkább át fideszesnek ennyi ésszel, nincs igazán szükségünk az ilyenekre, mint te.

2018.03.24. 11:27:25

@$pi$: hát, pont nem védted meg a Semlyént...

2018.03.24. 11:29:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az ajándék után be kell fizetni az szja-t Magyarországon. Önkéntes bevallás alapján. Ha anyádtól kapsz e TV-t, az után is.

BruceTheHoon 2018.03.24. 11:30:12

@élhetetlen: akkor már, ha ezt a baromságot is tolod itt a taxissal, miközben okosnak hiszed magad és senki sem világosít fel az ellenkezőjéről: ha a fazonok kijönnek a bankból pénzeszsákokkal, beugranak a kocsiba, közben elrakják a fegyvereiket és azt ugatják, hogy kopjunk le, akkor a taxis onnan kezdve bűnrészes. Ha a svéd helikopteresnek mutatnak egy lelőtt szarvast, amit el kell vinni, akkor a szarvas a pénzeszsák, a svéd helikopteres meg részes a dologban; milyen "ilyesmi" marad, amiben "nem vesznek részt?" Az ő elméleti részvételük kimerül a szarvas elszállításában, soha senki nem is gondolta, hogy másban részt vettek volna, hogy mentegetőzniük kellene. Ezért nyilván eredetileg nem ezt mondták, csak a retardált magyar sajtó félrefordította, te meg valamiért véded itt.
Illetve dehogy valamiért. És hogy én minek vesztegetem rád az időmet, az sem világos, de most abbahagytam. Ha ennyiből nem érted, akkor nem érted.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 11:34:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Na, miért az? Mondj egy érvet, bircám! Nyilván jobban tudod, hogy mi történt, mint maga a tulaj

barabasJ 2018.03.24. 11:35:30

No, akkor itt az újabb megmagyarázni való:
mno.hu/belfold/egy-kdnp-rajongo-ceg-tamogatta-semjen-zsolt-mulatsagait-es-hazfelujitasat-2455671?utm_source=feed&utm_medium=rss
Egy KDNP-rajongó cég támogatta Semjén Zsolt mulatságait és házfelújítását (MNO) A miniszterelnök-helyettes szerint egyrészt nincs köze pénzügyekhez, másrészt öröm, ha meghívják. Neki mindenki baráti alapon fizet. Fizetik a vadászatait, a születésnapi buliját, az édesanyja házát is féláron újították fel, de még a KDNP-s összejöveteleket is egy vállalkozó fizette. Ollé!

$pi$ 2018.03.24. 11:37:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: "hát, pont nem védted meg a Semlyént..."

Helyes! Ahogy írtam nem is akartam. Nem tudom mit csinált, mi történt, nevetségesnek tartok pár dolgot amit állítanak, de mi a csodáért védenék valakit, aki helikopterrel vadászik svédországban? :D

De azért az a cég is elmehet ám a p.csába, aki azt állítja, hogy "nem vettek részt". Ezt mégis hogyan?

- Te, főnök, ez a pasas vadászpuskával lövöldöz ott hátul.
- Ne nézz oda, semmi közünk hozzá.
- De...
- Mi nem veszünk ebbe részt, mi nem láttuk.
- De most meg a gép alá kötött egy döglött szarvast, b+!
- Nekünk arról nem kell tudni, mi csak a gépet vezetjük, mi ebben nem veszünk részt.

Elég hihetetlen, nem? Mint körülbelül az, hogy befizetlek egy svédországi vadászatra 5 misiért, nem kérek érte semmit, te meg nem tudod, hogy mennyibe kerül, mert honnan is tudnád. Meg nem veszed észre a szarvas fülébe a bilétát... biztos nem is tudod mi lehet...

Áhh, az igazság odaát van, de nem könnyű megtalálni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.24. 11:41:15

@$pi$: Biztos jól vagy? Nem véded amit egy kormánytag csinált?

$pi$ 2018.03.24. 11:42:23

@BruceTheHoon: "Ezért nyilván eredetileg nem ezt mondták, csak a retardált magyar sajtó félrefordította, te meg valamiért véded itt."

A sajtó nem retardált, csak azok is hazudnak. A svéd cég nyilatkozik valami ilyesmit:

"Nem történt bűncselekmény, nem történt smmi illegális, ilyesmiben a cég nem vesz részt."

Igen ám, de ez Semlyénmozsdatás, idézni viszont lehet, valahogy így:

"Az elmondottakat a cég tulajdonosa tagadja, szerintük >>ilyesmiben a cég nem vesz részt<<."

Na, miért is kellene a sajtónak idéznie, hogy valaki szerint semmi rosz nem történt, amikor pont azt akarják bemutatni, hogy mindenféle rossz dolgok történnek?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.24. 11:44:16

@Punxsutawney Mormota: Még egy doboz bahlavát? És nem vágták le a kezét, nem lőtték főbe?

$pi$ 2018.03.24. 11:46:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Biztos jól vagy? Nem véded amit egy kormánytag csinált?"

Soha nem védtem a kormányt, miért is tettem volna? Én az igazságot védtem mindig is. Amikor mindenféle hazugságokat terjesztenek a kormányról én pedig szóvá teszem, akkor mindenki azzal jön, hogy mert őket védem.

BruceTheHoon 2018.03.24. 11:49:12

@$pi$: értelmetlen a helikopteres cég belekeverése a dologba, ők nyilván szállítanak el lelőtt szarvast máskor is, és feltehetően nincs törvényi kötelezettségük vizsgálni, hogy legálisan lett-e kilőve az a szarvas. Egyébként a legalitás kérdése is csak hab a tortán, a jávor vs. rénszarvas különbségtétellel együtt, a fő kérdés az, hogy mekkora korrupciónak kellene számítson, amikor Semjén az ilyen ajándék-vadászatot elfogadja?

BruceTheHoon 2018.03.24. 11:50:24

@$pi$: a helikopterről lövés tudtommal bizonyítatlan, a helikopteres szállítás van egyedül dokumentálva.

Indriq 2018.03.24. 11:51:13

@barabasJ: látod, nekünk egy ilyen jófej minielnökhelyettesünk van....
az ország zsoltikája.....

egyre jobban tetszik a rómaiak szokása, hogy a keresztényeket a vadállatok elé vetették :)

barabasJ 2018.03.24. 12:00:07

@Indriq: "egyre jobban tetszik a rómaiak szokása, hogy a keresztényeket a vadállatok elé vetették"
Ja. Aztán államvallássá tették a kereszténységet.
Azt meg már csak mellékesen említeném, hogy Semjén minden, csak nem keresztény. Nagyon nem.

BruceTheHoon 2018.03.24. 12:07:55

@barabasJ: de, Semjén keresztény, sőt tipikus. Én csak ilyen keresztényeket ismerek, lehet, hogy az Aranykoporsó másképp mutatja be őket, de az csak regény. A jelenlegi rendszer Magyarországon a kereszténység sara, KDNP nélkül a Fidesznek már rég nem lenne többsége sem, sőt Orbán keresztülgázolt a teljes politikai palettán, mint részeg kamionos a birkanyájon, hogy a "csuhások, térdre, imához"-tól eljusson a keresztény gyökerek hangsúlyozásáig. Meg aztán ezerszer halljuk, hogy Magyarország ötvenX százalékban keresztény, szóval hol vannak ezek a keresztények vasárnap délelőtt és adóbevalláskor? Ja, hogy csak _kulturális_ keresztények. Hát ha a kulturálisan keresztények kereszténynek számítanak, akkor mi a baj Semjénnel? No True Scotsman, szégyent hoz a keresztényekre, gyorsan megtagadjuk?

$pi$ 2018.03.24. 12:22:56

@Indriq: "egyre jobban tetszik a rómaiak szokása, hogy a keresztényeket a vadállatok elé vetették :)"

Ez a keresztények/oroszlánok dolog igazából egy keresztény legenda. A kereszténység azokban az időkben annyira marginális vallás volt, hogy gyakorlatilag senki sem hallott róluk. Előfordulhatott persze, hogy pár keresztény imitt-amott arénában végezte, de az a nagy keresztényüldözés, amiről olyan nagy élvezettel mesélnek soha nem történt meg.

$pi$ 2018.03.24. 12:24:42

@BruceTheHoon: "a helikopterről lövés tudtommal bizonyítatlan, a helikopteres szállítás van egyedül dokumentálva."

Igen tudom. ;) Az utalás a helikopterről való lövöldözésre nem tényállítás, hanem az írói munkásságom része, minden hasonlóság valós vagy kitalált szarvasokra csak a véletlen műve. :D

$pi$ 2018.03.24. 12:27:21

@BruceTheHoon: "a fő kérdés az, hogy mekkora korrupciónak kellene számítson, amikor Semjén az ilyen ajándék-vadászatot elfogadja?"

Igen, a homo sapiens szempontjából mindenképpen. Rangifer tarandus nézőpontból tekintve persze kissé máshogyan néznek ki a dolgok.

$pi$ 2018.03.24. 12:32:30

@barabasJ: "Azt meg már csak mellékesen említeném, hogy Semjén minden, csak nem keresztény. Nagyon nem."

Ez is közismert érvelési hiba, az igazi skót érvelési hiba. Mindig felhúzom magam rajta, mert gyakorlatilag lehetetlennek tartom, hogy aki írni és olvasni tud az nem tudatosan használja, hanem "csak úgy véletlenül".

- A keresztények jó fejek, becsületesek, erkölcsösek.
- Ott van X, keresztény és erkölcstelen.
- Az nem *igazi* keresztény.
- Nos igen, ezzel a gondolatmenettel a nácikról is be lehet bizonyítani, hogy rendes emberek voltak. Az *igazi* nácik. :)

Csak az érdekesség kedvéért: te kereszténynek tartod magad? Hogyan definiálnád azt, hogy "keresztény"?

élhetetlen 2018.03.24. 12:42:58

@BruceTheHoon: Na jól van zsenikém, kezdted a „A svéd cég nem venne részt olyasmiben, amiben részt vett?”, aztán írtál két ellentétes jellegűt, aztán ezt, a szegény Semjént, és, mivel többen írták, hogy nem is értik, mi a probléma az úttal, megkérdeztem, hogy melyik részét gondolod komolyan, mert nem ismerlek, (és ezek után nem is akarlak). Itt van 131 komment, nyilván mindenki, aki Semjént mentegeti, az csak viccel, csak én vagyok hülye, hogy ezt nem látom. (egyébként azt sem értem, mert hülye vagyok nyilván, hogy hol láttál a kommentemben őrjöngő dühre utaló jeleket). A taxisról. Ott ül már tíz perce, maga elé bambulva vár, aztán megjön két ember, mondják a nevet, amire rendeltek, beszállnak, elmennek, és a taxis bűnrészes szerinted. Mert szerinted egy hátizsákban nem lehet sok pénzt kihozni, csak zsákokban, és rablók még az utcán is a fegyverrel hadonásznak, és azt ugatják, hogy kopjunk le. Ja. Ha a rablók is hülyék. „Ha a svéd helikopteresnek mutatnak egy lelőtt szarvast, amit el kell vinni, akkor a szarvas a pénzeszsák,”. Mert miért is? Ha rendelnek náluk egy szállítást, miért is kéne a kilövési engedélyt is elkérniük? És, ha egy taxiba szállsz be egy csomaggal, a taxisnak sem kell ellenőrizni, hogy lopott-e az áru, ami nálad van, sőt joga sincs hozzá. De kár beléd a szöveg, te úgyis jobban tudsz, jobban értesz mindent. Na, sajnálom, hogy szóltam hozzád, ha nem felejtem el a nevedet, akkor legközelebb megkíméllek, és magamat is.

élhetetlen 2018.03.24. 13:01:05

@$pi$: Nézd, én nem vagyok jogász, de ha valaki kér egy taxit egy adott címre, és a központ találomra odaküld valakit, és kiderül, hogy pl. rablás volt, akkor legfeljebb behívják tanúnak a sofőrt. Miért lenne a rablás részese, ha a fuvar felvétele előtt tíz perccel még azt sem tudta, hova fogják küldeni?

élhetetlen 2018.03.24. 13:03:33

@vergyula: „És ha busszal mennek, akkor a buszsofőr is. :)”. Kösz, én is ezt akartam kérdezni, csak későn ébredtem ma.

Indriq 2018.03.24. 13:42:51

@$pi$: elég jó vagyok töriből. tudom, hogy barokkos túlzás volt, de ideillő kifejezni a megvetésem a nagy keresztény zsoltika tetteivel és elveivel kapcsolatban :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 14:29:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Mo-n ez nem szokás. Az ajándék ajándék, nem lélektelen kereskedés.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 14:30:50

@Punxsutawney Mormota:

Az érv: választási kampány van, s a ballibek igyekeznek kitalálni kamusztorikat.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 14:44:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Aha, és a svédeket is belekeverik. Kontra: akár választási kampány van, akár nem, hazudsz éjjel s nappal, mert a gazdáid ezért fizetnek. Vagy mert a belső hangok ezt súgják a fejedben.

vergyula 2018.03.24. 15:02:42

@Punxsutawney Mormota: Az előbb ezt kihagytam: "Ez nyilvánvaló". Az érvelés csúcsa.
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az egész Semjén-rénszarvas történetet áthatja a törvényszegés, ez nem nyilvánvaló?

vergyula 2018.03.24. 15:06:02

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A svédek is Soros kottájából játszanak, ez nyilvánvaló. Tele vannak migránssal, liberálisok, genderkednek, ráadásul az életszínvonal is magas. Engem nem vernek át.

$pi$ 2018.03.24. 15:21:46

@élhetetlen: "Nézd, én nem vagyok jogász, de ha valaki kér egy taxit egy adott címre, és a központ találomra odaküld valakit, és kiderül, hogy pl. rablás volt, akkor legfeljebb behívják tanúnak a sofőrt. Miért lenne a rablás részese, ha a fuvar felvétele előtt tíz perccel még azt sem tudta, hova fogják küldeni?"

Mert tevőlegesen részt vett a rablásban. Attól, hogy előtte nem tudta, hogy részt fog -e venni még részt vett, nem? Ha nem volt tudomása róla, hogy éppen rablásból menekülünk vagy nem állt módjában visszautasítani a fuvart, akkor persze nem fogják felelősségre vonni, de akkor is részt vett benne, hiszen a menekülés is a rablás része.

élhetetlen 2018.03.24. 15:48:53

@$pi$: Na, ezt befejezhetjük. „Mert tevőlegesen részt vett a rablásban”. Nem, nem vett részt tevőlegesen a rablásban. A menekülés csak a rablók szemponjából része a rablásnak. Valaki már írta neked, hogy ha buszra szállnak, akkor a buszsofőr is bankrabló? Vagy ha metróra szállnak? Ha valaki lopott egy üveg piát a boltban, és taxival ment haza, akkor a taxis is tolvaj. Persze, de csak szerinted. Nem érted a különbséget aközött, hogy egy tettestárs, akár lopott taxival vár a bank előtt, vagy egy véletlenszerűen odarendelt sofőr, de nincs kedvem ezt tovább ragozni.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 18:46:54

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Kamuhír, ugye? :D :D :D

Megérkezett a svéd rendőrséghez a feljelentés Semjén szarvasvadászata ügyében, előzetes, vizsgálati szakaszban van a nyomozás, közölte az észak-svédországi Västerbotten rendőrségének sajtósa, Tina Häggmark.

Könnyedén leellenőrízheted, hogy így van-e? Persze nem tudom, hogy belefér-e ez az info a korlátolt agyadba. Szerintem állítsuk meg Svédországot!

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 18:48:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ott, hogy nem fogadhatta volna el az ajándékot, ostoba. Erről törvény rendelkezik.

vergyula 2018.03.24. 18:48:19

MI SVÉDBEN VOLTUNK, ÉS TI?
Láttunk sok gyönyörű italt...
.... vadonatúj telefonközpontot...
.... amely már nem működik.
Vannak ott érdekes szőrmés állatok...
.... fantasztikus muffok.
Veszélyes, ragadozó muffok.
Az egyik majdnem elragadta a férjemet.
Alig tudtam elvonszolni előle.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 18:49:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem. De nem sok hiányzott hozzá. De a karrierjét sikeresen félbetörték.

vergyula 2018.03.24. 18:53:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nana, legalább a néhai rénszarvas svédségét ismerd el, kérlek!

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 18:57:56

@vergyula: Szerintem kérjük rajtuk számon, hogy miért nem támogatták a Rákóczi szabadságharcot? Vagy esetleg lépjünk fel velük szemben területi követelésekkel, de az éves Nobel díjkiosztót mindenképpen ignorálnunk és bojkottálnun kellene.

vergyula 2018.03.24. 19:01:23

@Punxsutawney Mormota: Én eddig az összeset bojkottáltam! :D
De félre a tréfát. Haynau egyik ükapjának állítólag volt egy svéd szobatársa.....Véletlen? Aligha.
Utoljára figyelmeztetjük Svédországot!

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 19:02:43

@Hefe: Birca főszerkesztő putyinista kisnyilas elvtárs arra gondolt, hogy valójában nincsenek is svédek, mert a svédek is szkítáktól származnak, mint mi magyarok és persze Jézus Krisztus Urunk is. Ebből az aspektusból nézve a svéd nép egyszerűen értelmezhetetlen fantazmagória, csak északra migráncskodó ősmagyarok leszármazottai vannak :D

vergyula 2018.03.24. 19:06:31

@Punxsutawney Mormota: Báz, lehet, hogy egy szürkemarhát lőtt ki a Zsóti?

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 19:06:31

@vergyula: Van itt faszi az utcában, akinek két Volvója is van. Holnap leköpöm az egyiket. És soha többé nem veszek svédcseppet, a svédmasszázst lemondom, a svédfogóm repül a kukába. Azt hiszem, hogy mindent megtettem az ügy érdekében!

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 19:10:58

@vergyula: Nem nyilvánvaló? De ez a faszi olyan hülye, hogy egy kecskét nem tud megkülönböztetni a csodaszarvastól :D

vergyula 2018.03.24. 19:11:11

@Punxsutawney Mormota: Pont ilyen aktivistákra van szüksége a NER-nek! Jutalmad bőséges lesz! (azért köpd le a másik Volvót is)

vergyula 2018.03.24. 19:12:57

@Punxsutawney Mormota: Dehogynem. "Nyilvánvaló", "Ez tény", "Ezt te is tudod". :)

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 19:26:08

@vergyula: Nem fogom a véletlenre bízni, mert a végén még elvisz a TEK, ha nem teljesítem hazaffyas kötekezettségemet.

2018.03.24. 20:28:09

@$pi$: maximálisan egyetértek veled.

2018.03.24. 20:30:46

@élhetetlen: ha egy kamionra zárt csomagolásban kábszert csempésznek, ha határsértők bújnak el, míg a sofőr pisál, mi történik a sofőrrel, ha lekapcsolják a határon?

2018.03.24. 20:33:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: mondjuk a vadásztúrában számtalan törvénysértés lehet. Tilalmi időszakban lövöd ki a vadat, mert nem ismered fel. Pacsirtát lősz Magyarországon, olasz vadászként, mert azt hitted, veréb. Rénszarvasnak nézed a jávorszarvast...

2018.03.24. 20:35:26

@Punxsutawney Mormota: nincsenek svédek, mert a Föld lapos, tehát látszanának ...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 20:40:32

@Hefe:

Megrendelt cikknek tűnik. Ráadásul ez kb. a svéd Blikk, azaz bulvárlap.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 20:41:50

@Punxsutawney Mormota:

Ez is engem igazol: megrendezett eset, a szálak szinte biztos Budapestre vezetnek. a ballib kampánystábokhoz.

2018.03.24. 20:41:57

@Punxsutawney Mormota: Miért kéne bojkottálnunk? Nóbel Alfréd magyar volt. Követeljük vissza a Nobel díj pénzügyi alapját! Olvasszuk be a Kossuth díjba!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 20:43:32

@vergyula:

Maga Semjén is azt momdta, Svédországban volt vadásztúrán.

2018.03.24. 20:47:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: culture editorial of Aftonbladet has been accused of spreading a Russian narrative on many international issues. Following several controversial articles,[25] journalists from other papers and independent researchers has accused the editorial of expressing a general Moscow viewpoint on many issues, including the Crisis in Ukraine and the issue of Swedish NATO membership.[26][27] In the beginning of 2017 a report was published by the Swedish Institute for International Affairs, which named the culture editorial of Aftonbladet as the main platform for Russian propaganda in Sweden.[28] The head of the culture section, Åsa Lindborg, has vehemently denied the accusations

Te nagyonhülye, az Aftonbladet a fő megjelenési platformja az orosz propagandának!

Ki fogsz kapni a gazdádtól!

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 20:47:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Szóval, azzal vádolod meg a helyi rendőrség szóvívőjét, hogy hazudik. Vagy láttad az X-et a cikkben? A végén még úgy jársz, mint a duplán álmigráns, áldoktornő.

2018.03.24. 20:48:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Semjén azt is mondta, jávorszarvast lőtt! Honnan tudod, hogy az országban nem tévedett?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 20:49:16

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Gondolod, Svédországban működnek illegális vadászszervező irodák? ha igen, ez az ő bűncselekményük.

élhetetlen 2018.03.24. 21:22:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: „ha egy kamionra zárt csomagolásban kábszert csempésznek,”. Nem tudom, de nem gondolom, hogy ha a sofőr egy leplombált rakományt visz, akkor a sofőrt csuknák le, akinek semmi köze ahhoz, hogy mi van a kamionban, csak egy fuvarlevele van. Még abban sem vagyok biztos, hogy egy sofőrnek kötelessége-e egy ponyvás kamion teljes rakterét átnézni minden pisilés után, hogy nem bújt-e el ott valaki. Tulajdonképpen nem tudom, te mire gondolsz.

Punxsutawney Mormota 2018.03.24. 21:49:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Jahhhh, már az olvasás is nehezedre esik, ha nem olyasmit mondanak, ami egybeesik az utasításaiddal? Értem.

2018.03.25. 00:26:44

@élhetetlen: de sajna így van. Magyatországon is csuktak le kamionost.
Ugyanis a rakományért felelősséggel tartozik.

2018.03.25. 00:30:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
tehát Putyin az orosz propagandát egy bulvárlapban nyomatja?
Te kevered az álmaidat a valósággal. Én idéztem, te állítasz valamit , alaptalanul. Mocskos kis hazudozó lettél.

2018.03.25. 00:31:54

@élhetetlen: tudod, ez pont olyan, mint amikor a reptéren a táskádban kábszer van.
Nem hiszik el, hogy nem tudtál róla. Az angolok is azonnal lekapcsolnak, ha a kamionodban migránst találnak.

2018.03.25. 00:33:46

@élhetetlen: És igen, határátlépés előtt ellenőrizni kell a rakományt. Sőt, a rakodáskor is.
Te nem olvasol újságot?
Hol élsz?

2018.03.25. 09:47:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: mert egy bulvárlap a természetes megjelenési formája? Nem, Putyin nem hülye, ne állítsd be annak. Ha azt akarja, hiteles legyen a propaganda, nem bulvárban fogja tolni, mindjárt a Józsi a farkát mutogatta és a chemtrail gázolta el a birkát hírek között.

élhetetlen 2018.03.25. 16:53:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na, próbáljuk meg újra. „Te nem olvasol újságot?”. De, de nem csak újságot olvasok. „És igen, határátlépés előtt ellenőrizni kell a rakományt.”. Igen, de nem a sofőrnek. Tudod, ez úgy van, hogy a sofőr vagy ott van a rakodásnál, van nincs ott. Van Magyarországon pár vámterület, (nem a határon), oda egy sofőr leviszi a kamiont, (nem biztos, hogy az, aki ki is viszi az országból), ott a vámosok teszik a dolgukat, és leplombálják a kamiont. Aztán a sofőr elindul vele, és határátlépésnél sem ő nyitja ki a kamiont, ha kinyitják, hanem az ott dolgozó vámosok (vagy most nem tudom, hogy hívják őket, a hétköznapi szóhasználat ők vámosok maradtak). Aztán újra leplombálják. Te komolyan gondolod, hogy pisilés után a sofőr leveheti a plombát, és átszámolja a rakományt? „Magyarországon is csuktak le kamionost.Ugyanis a rakományért felelősséggel tartozik.”. Nem. Azért tartozik felelősséggel, hogy a sértetlen csomagolásban útnak indított szállítmányt sértetlen csomagolásban leszállítsa. Ha csuktak le kamionost, arra nyilván rá lehetett bizonyítani, hogy babrált a plombával. Sokkal kisebb ügy, de egy futárszolgálat sem felelős a csomag tartalmáért, csak a csomag épségben történő leszállításáért. A reptéri példád nem jó, mert ott alap feltételezés, hogy a táskád a tiéd, és te pakoltad be, de ha a haverodé, akkor is meg kellene nézned, hogy mit rak bele, mert attól kezdve a te személyi poggyászod.
A migráns ügy nehezebb, mert egy ponyvás kamionnál előfordulhat, hogy a határ közelében lassításnál felkapaszkodnak, és megbontják a ponyvát, ekkor a sofőr nem tehet semmit, mert az utat nézi, nem a kamion seggét. Ezt nem tudom, hogyan működik, de gondolom, azért kivizsgálják az ügyet, és nem simán sittre vágják a sofőrt.

2018.03.26. 00:36:24

@élhetetlen: rosszul tudod.
"bujt bele.Rafkósak nagyon.a spoiler alatt ketten voltak, mássz fel, nézd meg ne csak felnézz.Ha plombázva volt én levettem a plombát, persze szóltam a cégemnek, ezt tisztáznod le mi a teendő, ugyanis van pl létrájuk és bemegy felülről, avagy összeragassza a szétszakított plombát, nem is veszed észre.Ha őrzött parkolóban aludtál akkor is nézd át.

Na mi van ha fent vannak és bent találják meg?
Amíg a francia találja meg semmi.Azért nem jár büntetés.De ha tudod hogy fent vannak ne vidd be őket, mert a papírozással sok idő elmegy.

De vigyázz, ugyan még francia oldalon vagy, de amint elhagyod az angol útlevelest, jogilag Anglia.1 ember ha van fent és megtalálja, általában a kutya, amivel minden kamiont ellenőriznek a hajóra szállás előtt, akkor 2000 euró/fő(bár van ahol kevesebbet írnak). Én 10 embert láttam eddig a legtöbb, és vicc, de minden esetben ott voltak hátul, a sofőrnek elég lett volna csak az ajtót kinyitni.Kollégámnak, 4en voltak fent, érdekes eset, nem felül mentek be, vámzár zsinór sértetlen volt, plomba ránézésre sértetlen.A kutya érezte meg.Kiderült a plomba volt valahogy kinyitva, de vissza is zárták.Lényeg hogy mivel plombázva volt, így a bírság volt 2000 euró.Nem játék."

2018.03.26. 00:37:42

@élhetetlen:."Én mindig végig kúsztam az árun, megnéztem, nem e bujt bele. "

2018.03.26. 00:45:46

@élhetetlen: "fuvarozási szerződésben pontosan meghatározzák az áru átvételének helyét, idejét (ami, mint tudjuk nem biztos, hogy megegyezik a feladóval - CMR kitöltése cikk- ) Mi gépkocsivezetők az irányítástól sms-ben vagy más telekommunikációs eszközön keresztül kapjuk meg a felrakás helyszínét és idejét. Mióta a kamionokat mozgó raktárként használják, kiemelten fontos szerepe van az időpontoknak, - termin -, pontosságnak.

Fontos, hogy a gépjármű a szállítandó áru felvételére és biztonságos szállítására alkalmas állapotban legyen. A kiegészítő felszerelések biztosítása a fuvarozó kötelessége, mint pl. spanifer, láncok, élvédők, csúszásgátlók.

A fuvarozónak az áru átvétele alkalmával ellenőriznie kell (CMR 8 cikk):

az árudarabok számára, jelére és sorszámára vonatkozóan a fuvarlevélbe – CMR- bejegyzett adatok pontosságát.
az áru és az áru csomagolásának külső állapotát.
A gyakorlatban a fuvarlevél átadása a rakodás befejezése után történik, a gépkocsivezetőnek saját érdeke, hogy a rakodás során, a helyszínen tartózkodjon és jegyezze a rakfelületre kerülő áru mennyiségét, az árudarabok jelét és állapotát."

Nem nagy kaland megkeresni a neten. A gugli a barátod...vagy direkt, szivatásból dolgoztatsz, vagy lusta vagy, mint a dög, vagy annyira hülye vagy, hogy nem tudod beütni a keresőbe....

2018.03.26. 00:52:17

@élhetetlen: pont a leplombált, sértetlen ponyvás rakománynál nehéz megmagyarázni, hogy nem tudott róla a sofőr.

Személyes tapasztalat: a csomagszállító cég kivetette a bort(!) a csomagból, mert a határon baja lehet a sofőrnek belőle.
Nem tudják, hányan csomagoltak szeszt be, inkább fel sem veszik, mert ellenőrizhetetlen. Gondolom, cigi ugyanez. Márpedig ha nem vallod be határátlépésnél...megbasznak.

élhetetlen 2018.03.26. 17:01:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: Kicsit elszállt az agyad. A migránsokkal kapcsolatban azt írtam, „Ezt nem tudom”. A válaszod, „rosszul tudod.”. Hát, tudod… Így azért nehéz. És mivel érvelésben eljutottál eddig a szellemi magasságig: „A gugli a barátod...vagy direkt, szivatásból dolgoztatsz, vagy lusta vagy, mint a dög, vagy annyira hülye vagy…”, nincs sok értelme folytatni ezt a beszélgetést ezen a színvonalon. Az öcsém 25 éve kamionozik, sokszor indult tőlem. Vagy rakodni és vámoltatni másik sofőrnek, vagy rakodni, és vámoltatni és fuvarba, vagy más rakodott, vámoltatott, és ő ment fuvarba. De ilyen nincs, neked higgyek, ne magamnak, vagy vegyem tudomásul, hogy nem érted, amit írsz: „A fuvarozónak az áru átvétele alkalmával ellenőriznie kell…”. Tudod, a fuvarozó az egy cég. A tulaj elküldheti bármelyik emberét rakodni, nem csak az a sofőrt, aki viszi majd a gépet. A fuvarozó az nem a sofőr. A francba, már megint feleslegesen magyarázok. Tudod mit, szedd le a plombát, kússz végig minden pisilés után a rakományon, utána laposkúszás a kamion alatt, nem érdekel, befejeztem.

2018.03.26. 23:45:54

@élhetetlen: kár , hogy az idézett szöveggel vitázol, nem velem. Azzal, hogy nem tartod be a jogi előírásokat, nem sikerült alátámasztani igazadat.
A nemzetközi közúti fuvarozói vizsga talán biztosabb forrás, mint a te gyarorlatod az öcséddel. Azt írja: ha nem tudja bizonyítani, hogy mindent megtett az ellenőrzés folyamán, bűnpártolással gyanúsíthatják a kamionost!Kamionnal az utakon B5.indd
PDFwww.nit.hu › anyagok › letoltes
bályozási, engedélyezési, felügyeleti és ellenőrzési tevékenységeket látnak el. I. 2. ... A nemzetközi fuvarozási feladatokat végző kamionos alapos szakmai ismeretekkel és

2018.03.26. 23:50:19

@élhetetlen: a fuvarozó az egy cég. A sofőr pedig a cég képviselője. Te ugye nem akarod elmagyarázni, hogy minden egyes rakodásnál a cég, mint olyan veszi át a rakományt???
Ha az öcséd az elmúlt 25 évben elmulasztotta a rakomány ellenőrzését a rakodáskor, és te ezt mint megingathatatlan érvet hozod fel, akkor tényleg naiv vagy.

2018.03.26. 23:53:05

@élhetetlen: nem, a sofőr a felelős a rakodásért , a rögzítésért és az áruért, annak mennyiségéért, csomagolásáért.
Ha a kpm megállít és tömeget mér, kit büntet meg???? Az öcséd kérdezd.
süti beállítások módosítása