Hunvald-blog

515. Egyedül a világon

2020. szeptember 28. - HunvaldBlog

(avagy: A gyermekmondókák szintjén)

Három hete egyszer nekifeküdtem, és úgy fél órát keresgéltem az MNB honlapján. Sze- rettem volna megtalálni Matolcsynak azt a tavaszi nyilatkozatát, amelyben kijelentette, hogy a koronavírustól a világ minden más országában visszaesik a gazdaság, nálunk azonban 2–3 százalék növekedést vár. Nem találtam meg, elszontyolodtam, és hagytam a témát a fenébe.

matolcsy_spiral.jpg

Szerencsére nem csak én emlékeztem erre a nagy horderejű bejelentésre, hanem a 24.hu is — rámutatva, hogy a jegybank máig érvényes hivatalos "előrejelzése" +0,3–2 százalék. Ma véletlenül rábukkantam a nagy bejelentésről beszámoló cikk linkjére a magyarhang oldalon: a link döglött, csak az írást illusztráló kép érhető el (be is másoltam ide).

A többi elemző persze már tavasszal is 4–5 százalék körüli visszaesést becsült (naná, nem hülyék). A Világgazdaság c. lap elemzői szerint a visszaesés 4,3 % körül várható. Varga Mihály szerint a gazdaság 5 százalékkal zsugorodhat.

Magyarbasi eközben töretlenül bízik Matolcsyban, sőt. "Ha megnézzük az elmúlt évek magyar gazdaságának adatait, csodálatosak, és ez részben a nemzeti banknak köszönhető. A tények bizalmat keltenek" — fejtette ki a Reuters tudósítójának.

"Én vagyok én és te vagy te. Ki a nagyobb szamár: én vagy te?"
(Sulinet: gyermekmondókák)

Fügedi Ubul

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr916219184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása