Hunvald-blog

523. Orbanisztán bennünk él

2020. október 22. - HunvaldBlog

... ahol az egyetlen szabály, hogy a hatalom embereitől félni kell. Először csak Magyarbasitól. Aztán a "belső kör" tagjaitól. Aztán a miniszterektől is. A helyettes államtitkároktól, a rektoroktól és az intézetvezetőktől. Hamarosan a házmesterektől és a trafikosoktól is. Ők pedig boldogok, mert érzik, hogy hatalom van a kezükben. Csak a lojalitás számít. Csak ők számítanak.

rovo_laszlo_szeged.jpg

Rovó rektor intézkedései miatt egy amerikás magyar orvosprofesszor felmondta az együttműködését a Szegedi Tudományegyetemmel. (via 444.hu)

Prof. Dr. Rovó László" nyilatkozata a Szeged.hu-ról:

Tisztelt Szerkesztőség!

Több hazai sajtóorgánumban napvilágot látott az információ, miszerint jómagam egyike vagyok azon szegedi polgároknak, akik megbetegedtek az új típusú koronavírus okozta fertőzés következtében. A hír igaz.

Egy hónapokkal korábban betervezett, magáncélú külföldi utazáson vettem részt Dél-Tirolban a hónap elején, ahonnan március 8-án, tehát a magyarországi hivatalos veszélyhelyzet – és egyúttal az egyetemi oktatás és betegellátás leállása – előtt érkeztem haza. Üdülésem helyszíne előze- tes tájékozódásom alapján nem tartozott a koronavírus által veszélyez- tetett területek közé, és ezt számos forrás megerősítette számomra.

Több évtizedes tapasztalattal rendelkező, gyakorló orvos vagyok, de utazásom, ott tartózkodásom, valamint hazajövetelem során nem tapasztaltam olyan jelet sem magamon, sem a környezetemben, amely akár a legkisebb gyanúra is okot adhatott volna a vírusfertőzöttséggel kapcsolatban. Az sem bizonyítható, hogy a koronavírus külföldön került a szervezetembe, könnyen elképzelhető, hogy Szegeden fertőződtem meg, fül-orr-gégészként egyébként is gyakran kerülök kapcsolatba felsőlégúti fertőzésekkel.

Mindemellett a hazaérkezésemet követően végzett orvosi munkám steril körülmények között, a legszigorúbb egészségügyi protokoll szerint zajlott – mint korábban is minden esetben –, így kizárt, hogy akármelyik pácienst fertőzésveszélynek tettem volna ki.

Végül: miután észleltem magamon a betegségre utaló tüneteket, haladék- talanul és felelősségteljesen megtettem a szükséges óvintézkedéseket. Mostanáig nem találtak pozitív mintát a közvetlen környezetemben. Jelenleg családommal együtt karanténban vagyunk, gyakorlatilag már tünetmentes vagyok.

Bár Szegeden van néhány pozitív eset, de ezek tőlem teljesen függetlenek, velük semmilyen kapcsolatban nem álltam.

Prof. Dr. Rovó László
a Szegedi Tudományegyetem rektora

Fotó: Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora. (Koszticsák Szilárd/MTI/MTVA)

Fügedi Ubul

***

Felmondta együttműködését a Szegedi Tudományegyetemmel (SZTE) Mirnics Károly, a Nebraska Egyetem professzora. (…) Mirnics, mint írja, azért mond le, mert egyrészt a szabályokat mindenkinek be kéne tartania, másrészt következményeinek kéne legyenek annak, ha egy vezető a szabályok megszegése után hazudik, harmadrészt elfogadhatatlannak tartja, hogy egy vezetőnek, mint esetünkben Rovónak abszolút hatalma van, és szimplán kirúghatja, aki az ő hibáit vizsgálná. (via 444.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr8216254812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása