Hunvald-blog

550. Aki nem tud magyarusul...

A hülyék nyelve (sokadik rész)

2021. január 17. - HunvaldBlog

Fekete-Győr András futóversenyre hívta ki Németh Szilárdot (via 444.hu)

Van itt egy kis hír Németh Szilárd és Fekete-Győr András üzengetéséről. Leginkább az jut róla eszembe, hogy egyik nap olyan, mint a másik.

budai_gyula2020.jpg

Ez a napi formagyakorlat azonban egy hirtelen kanyarral jó kis abszurddá fajul, amikor feltűnik a hozzászólók közt a bizonyítottan többszörös hazudozó Budai Gyula (fideszes képviselő, korábban államtitkár). Imígyen: 

Fekete-Győr András és a katona élet...

Nagy tételben fogadok bárkivel és bármiben, hogy FEGYőR Bandi nem csinálná végig azt a három hetes katonai alapkiképzést, amit jómagam és sok ezer katona végigcsinált!
Nagy pofa van és azonkívül semmi nincs a Fekete-Győrnél és testnevelésből felmentett Momentumos párttársainál.
Mit tudnak ők a katona életről és katonai hivatásról?!
Ismerik ők egyáltalán a “Százados úr sej haj, ha felül a lovára “ kezdetű katona nótát??
Mit ismernek a katona élet valóságból és annak szépségéből?
Tudják egyáltalán mit jelent a katonai hivatás tudat és a hazaszeretet, vagy csak a román pártok támogatása megy az erdélyi magyarokkal szemben?
Na és mielőtt visszakérdezne FEGYőR Bandi, akkor jelzem neki az alábbiakat:
Én jómagam katona családból származom, nagyapám és édesapám is hivatásos katona volt!
Én négy évig voltam katonai kollégista, majd a jogi egyetem alatt a Karikás Frigyes Katonai Kollégium állományába tartoztam.
Az egyetem elvégzése után, hadnagyként, majd főhadnagyként voltam hivatásos katona!!
Én tudom mit jelent az egyenruha, a katona hivatás tudat, és ismerem a “Százados úr sej haj, ha felül a lovára “ kezdetű katona nótát!
Fekete-Győrnek és társainak pedig azt javaslom, hogy jó lenne ha egy kicsit kussolnának és amihez nem értenek abban befognák a szájukat!
Ami pedig legfontosabb, amit nem csináltam végig és amíg egy percet nem voltam katona, addig pofa be és hagyjuk a katonákat!

...vagy jelentkezzek katonai szolgálatra !

De erre már fogadtam nagy tételben és meg is nyertem!

(Forrás: Budai Gyula Országgyűlési Képviselő hivatalos oldala)

A szöveg tartalmi elemeit, logikátlanságait és inkoherenciáját fölösleges volna fölhánytorgatni: ezek egyrészt nyilvánvalók, másrészt az lenne meglepő, ha nem ilyen dúsan áradnának.

Fő mondandóját úgy foglalhatnánk össze, hogy kuss mindenkinek, aki nem Budai Gyula — vagy legalább katona nem volt. De meghúzódik emögött egy másodlagos és éppen ezért külön bemutatásra méltó vonulat is: korunk önjelölt nagy gondolkodója szerint mindenkinek azt kéne csinálnia, amihez ért — amihez meg nem, azt nem.

A magamfajta olvasószerkesztőre pl. a sikítófrász jön a nagyarcú szerző mondatszerke- zeteitől (kiváltképp központozásától) és helyesírásától. Ez utóbbi részeként:

  1. Budai láthatóan nincs tisztában az összetett szavak mibenlétével és azzal, hogy azokat egybeírjuk (katonaélet, katonanóta, katonacsalád, hivatástudat);
  2. nem érti, hogy mi, magyarok a tulajdonneveket írjuk nagybetűvel, a belőlük képzett mellékneveket meg nem (momentumos).

Amikor én érettségiztem (majd írok róla vidám történetet), az volt a szabály, hogy akinek a magyar írásbelijében három efféle helyesírási hiba van, az automatikusan elégtelen. Abban a rendszerben (ha már hozzá hasonlóan múlt állapotokat sírunk vissza) Budai Gyulának sokat kellett volna tanulnia egy sikeres pótérettségihez.

Úgyhogy ha megfogadná saját alapelvét, egyszer s mindenkorra felhagyna az írogatással — legalább addig, amíg meg nem tanul magyarul (ha abból indulunk ki, hogy ahhoz az egy dalocskához fél év kellett neki, ez nem egyhamar várható).

Budaitól eltérően én nem az egyetem utáni, hat hónapos tartalékos tiszti bohóckodást csináltam végig, hanem lehúztam két időszakot sorállományban. Ennek egyenes következményeként én nem a “Százados úr sej haj, ha felül a lovára“ kezdetű dalt tanultam meg, hanem változatos munkakörökben végigdolgoztam az alapkiképzés utáni tizenöt hónapot.

Van még egy különösen alantas szokása: az, hogy mások (esetünkben Fekete-Győr) nevén "élcelődik". Ez kb. olyan, mintha őt konzekvensen Agyalá Gyulának titulálnánk. (Bár az legalább leíró jellegű lenne.)

Fügedi Ubul

P.s.: Budai amikor a "katona életről" beszél, még véletlenül se a sorállományúakra gondol — pláne, hogy olyanok már nincsenek. "A katona" számára a tiszt, aki a nótákat danolja. A többi azért van, hogy legyen kinek parancsolni. Legföllebb ha ágyútöltelék lehet...

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr6916393758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2021.01.22. 17:00:24

Budai úr igen szánalmas. Ennél már csak az szánalmasabb, hogy valakik képviselőt csináltak belőle.
Bár jól sikerült, mert igen nagy " képet" visel.
süti beállítások módosítása