Hunvald-blog

567. Visszamenőleges hatállyal

Magyarország nem jogállam sorozathoz.

2021. március 13. - HunvaldBlog

Az Alkotmánybíróság pénteken kihirdetett döntése szerint alaptörvény-ellenes a transznemű emberek nemének jogi elismerését visszamenőleg betiltani. (via Telex

A jogelmélet egyik alapelve a visszamenőleges hatályú törvénykezés tilalma. Egyike ez azoknak az alapelveknek, amelyek nem találtak utat a magyar közgondolkodásba — olyan alapelv, amely nem alapelv. Nemcsak most; soha nem is volt az.

semjen_parlament.jpg

Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI/MTVA

Érettségi után kaptam egy értesítést a hadkieg. pk.-tól, hogy mivel engem külföldi egyetemre vettek fel, a hatályos jogszabályok értelmében előtte nem fogok katonás- kodni, utána viszont 0-tól 6 hónapig tartalékos tisztképzésre behívható vagyok (ahogy a többi egyetemista). Tudomásul vettem. Negyedikes voltam, amikor megváltoztatták a honvédelmi törvényt, és persze visszamenőleges hatállyal. Diploma után hazajöttem, munkába álltam, és már kezdtem volna belejönni, amikor sutty, behívtak két időszakra sorkatonának. 16 hónap múlva fenyített honvédként szereltem le.

Csak érintőlegesen, a jogállami hagyományok okán kapcsolódik ehhez, hogy második nekifutásra sikerült behívniuk "továbbképzésre". A 8 nap után megdícsértek, és közölték, hogy ennek jeleként előléptetnek szakaszvezetővé.

— Jelentem, az általános 19. kimondja, hogy fenyített katona nem léptethető elő.
— Ahogy lejárt a 6 hónap, a maga fenyítését töröltük.
— Jelentem, az csak akkor törölhető, ha a fenyített azt kérelmezi.
— Azt megírtuk maga helyett.

Szóval, a mostani esetben az egyetlen meglepő, hogy az alkotmánybíróság a sarkára állt. Úgy tűnik, tagjaiban van még szakmai önbecsülés.

Fügedi Ubul

*

Még tavaly márciusban – a koronavírus járvány első hullámának csúcspontján – nyújtotta be Semjén Zsolt a parlamentben a közigazgatási salátatörvényt, amelynek 33. §-a meg- szüntette annak lehetőségét, hogy a transznemű emberek nemüket és nevüket hivatalos irataikban megváltoztassák. A jogszabály arra kényszeríti őket, hogy olyan iratokkal él- jenek, amelyek nem tükrözik nemi identitásukat és/vagy megjelenésüket. Arról, hogy a 33. paragrafus mit jelent az érintetteknek a mindennapokban, ITT és ITT írt a Népszava.

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr516460478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása