Orbán Viktor arcképével indított országos plakátkampányt
a Demokratikus Koalíció. (24.hu)
(Már megint) Orbán Viktor arcképével indított országos plakátkampányt a Demokratikus Koalíció. Mind a kép, mind a szöveg elsődleges üzenete az, hogy a DK-nak nincs önálló arculata (programja, cselekvési terve), önmagát csak Magyarbasihoz képest tudja meg- határozni.
A másodlagos és meglehetősen triviális üzenet az, hogy a DK továbbra is Gyurcsány Ferenc személyes pártja. Ő kelletlenül tudomásul veszi, hogy Magyarország legeluta- sítottabb politikusaként nem lehet ő a frontember — no de akkor legalább a felesége legyen az.
A formális csőd a tartalmi csőd felszíne.
Fügedi Ubul
P.s.: A plakát nem önálló, elszigetelten ható vmi, hanem a pártpolitika megjelenítésének eszköze. Ehhez ugyebár először is az kell, hogy az adott pártnak legyen saját politikája. Tehát nem az, hogy támogatjuk a határkerítést meg a felhatalmazási tv.-t és nem is az, hogy még több rezsicsökit akarunk, hanem pl. (ezek szigorúan példák, az adott párt programja lehet ezeknek pont az ellenkezője is) olyanok, mint amilyenre az imént is utaltam:
- a közalkalmazottak közalkalmazott státuszának helyreállítása;
- a szakszervezetek jogainak kiterjesztése,
- a sztrájkjogból az "elégséges szolgáltatás" kivétele,
- a "stratégiai megállapodások” nyilvánosságra hozatala,
- a közpénz fogalmának helyreállítása,
- a jogkerülő magatartás kriminalizálása (ide értve az ügyészség jogkerülő eljárásait, az ogy.-i kérdésekre és interpellációkra válaszok helyett adott blablákat és gyurcsányozásokat stb.),
- a közpénzek hűtlen kezelésénél az elévülés megszüntetése (visszamenőleg),
- a spontán privatizációig visszamenően a közpénzek hűtlen kezelésének felderítése és büntetése,
- a rezsicsöki vmint az adókedvezmények teljes eltörlése; helyettük a mediánjövedelemnél kisebb jövedelmű háztatások támogatása,
- az államilag finanszírozott egyetemi férőhelyek számának növelése,
- az iskolák, egyetemek pedagógiai hozzáadott érték alapján finanszírozása,
- stb. stb. — elég példa?
Ezeket gondosan úgy fogalmaztam, hogy NE tűnjenek szlogen jellegűeknek. Ugyanis az, hogyan lehet a politikai üzeneteket fogyaszthatóvá lefordítani, egy külön szakma; azt a munkát meg kell fizetni. Az mindenesetre fontos, hogy a plakátok, jelszavak ne össze- hasonlító, hanem önállóan állító jellegűek legyenek (mintha a politikai ellenfél nem is létezne).