412. A "keresztény" demokrácia diadalútja

2019. november 19. - HunvaldBlog

Majdnem kimaradt: Módosítaná az Országgyűlésről szóló törvény
fegyelmi szabályait Kocsis Máté. 
A jövőben akár hatvan napra is kitilthatják
a parlamentből a renitens képviselőket. (444.hu)

A legtisztább az lenne, ha az ellenzéki képviselőket eleve kitiltanák a parlamentből (és a képviselőházból). A tiszteletdíjukat automatikusan az engedélyezett egyetlen civil szervezetnek, a CÖF-nek utalnák át. Ez a nevében is szereplő "összefogás" szellemében begyűjtené és elzárná ezeket a renitens, Magyarbasival nem együttműködő alakokat.

hadhazy_parlament2019.jpg

Ehhez megkapná jogelődje, a Hazafias Népfront ingatlanait, amelyeket az állam az elzáró funkció ellátásához díjmentesen átalakítana.

Fügedi Ubul

***

De itt van még ez is. Csak hogy örüljünk: A bírói függetlenséget csorbító javaslatokat talált az Amnesty egy salátatörvényben. A törvényjavaslat egyúttal azt is elintézi, hogy a nemrég alkotmánybíróvá választott Handó Tündét mandátumának lejárta után kötelező legyen kinevezni kúriai tanácselnökké.

411. Láttunk már ilyet

Agyam eldobom! A Magyar Diaszpóra Tanács ülésének megnyitóján nemzeti nagyságos urunk – sok más mellet – azt találta mondani, hogy törekedni kell arra, hogy a „magyar hadsereg a térség meghatározó ereje” legyen. Szerinte ugyanis a környező országok haderőfejlesztésére reagálni kell (istenem, de ismerős!), mert „nem engedhető meg, hogy a különbség egy bizonyos szint fölé nőjön” a szomszédos országok és Magyarország ereje között. (A részletek ITT olvashatók az Indexen.)

nemeth_sziszi_honv1.jpg

De most komolyan: méltóságos uramék tényleg teljesen meghülyültek?! Láttunk már ilyet, nem is olyan nagyon régen, előbb ott volt az 1938-as győri hadseregfejlesztési program*, majd kicsit később, az ’50-es évek elején Rákosi elvtárs érezte úgy, hogy a „láncoskutya” Tito ellen kell szarrá fegyverkeznünk magunkat. Aztán tessék csak jól megnézni, hogy mindkét esetnek mi lett a vége!

Hunvald György

P.s.: Méghogy a térség meghatározó hadserege! A honvédelmi államtitkárrá növeke- dett pacalfőző birkózóbajnokkal, Németh Szilárddal az élen. Röhögnék, ha nem sírnék.

*1938. március 5-én Darányi Kálmán miniszterelnök Győrben a Nemzeti Egység Pártja nagygyűlésén jelentett be az 1 milliárd aranypengős fegyverkezési programot. Az 5 évre szóló fegyverkezési programban 600 millió közvetlenül a honvédségnek jutott, 400 millió az infrastrukturális háttér fejlesztésére volt előirányozva. A program kidolgozója Imrédy Béla volt.

410. Mi a tragédia?

A 444 beszámolója szerint nemrég "közepesen nagy vihart kavart, hogy a Demokratikus Koalíció négy képviselője is nemmel szavazott egy, az Európai Parlament bizottsága elé kerülő javaslatra, amely a Földközi-tengeren a menekültek mentésén javítana. A javaslat két szavazat híján bukott el. A DK húzását a Momentum is kritizálta". A DK különböző politikusai azóta nagy igyekezettel próbálják elvinek feltüntetni ezt a tettüket. Nagy igyekezettel, de kevés sikerrel.

menekultek-tenger.jpg

Így például Dobrev Klára öt hosszú pontban és még tovább részletezi, hogy programjuk stb. megfelelően nem szavazhattak "igennel a kötelező áttelepítési kvótákra". Hogy ebből milyen logikával következik számára, hogy tehát az egész javaslatra nemmel kellett szavazni, azt most ne firtassuk. Foglalkozzunk inkább a tartalmi részekkel: Dobrev mondandójából tökéletesen egyetértek azzal, hogy nem helyes, nem jó, ha bármely parlament senkit sem kötelező javaslatokat, ajánlásokat stb. fogalmazgat ahelyett, hogy jó minőségű szabályokat hozna. (A "jó minőségű" saját betoldás: nem ismerem az EU-s jog egyetlen olyan környezetvédelmi szabályát sem, amely szakmailag rendben volna; ezen a mechanizmuson még sok izmozni való van.) Újabb ellentmondás feszül azonban e között az elvinek szánt álláspont és aközött a prakticizmus között, hogy kell a két nagy frakció egyetértése, "mert Európa így működik".

Na most vagy-vagy. Ha tudomásul vesszük (vagy pláne direkt állítjuk), hogy Európa így működik, akkor azt állítjuk, hogy ezekkel a senkit sem kötelező papírokkal működik. Azt, hogy a DK ezt mennyire így gondolja, mi sem jelzi jobban, mint hogy képviselői elmentek az ülésre és szavaztak. Méghozzá nemmel. Nem maradtak távol, nem tartózkodtak: aszonták, hogy márpedig ezeket a dolgokat nem akarják. En bloc.

Dobrev mellé teljes mellszélességgel sorakozott fel Molnár Csaba, hogy újabb logikai bravúrokkal örvendeztesse meg olvasóit. Zanzásítva:

  • Mit nem akarnak?
  • Az áttelepítési kvótát nem akarják.
  • Miért nem akarják?
  • "Mert semmi esély nincs az elfogadására.”

Nos, tiszta szívvel pont az olyan, tök esélytelen javaslatokat lehet (érdemes) támogatni, amelyek elvi alapvetésével egyetértünk, de praktikus okokból nem minden tiszta. Mindezt kiváltképp az ilyen, senkit sem kötelező javaslatoknál (amelyek valószínűtlen elfogadása sem kötelez senkit semmire). Méghozzá azért, mert, az ilyen, senkit sem kötelező javaslatok fontos részei az Unió működésének. Az a szerepük — aminek fontosságát a DK képviselői megjelenésükkel és szavazatukkal is hangsúlyozták — hogy megjelenítsék ezeket a bizonyos elvi álláspontokat. Ilyenkor derül ki — nem abból, amit mondanak, hanem abból, ahogyan szavaznak — hogy az a szervezet, amelyet ott képviselnek, miként vélekedik ezekről az alapkérdésekről.

Egy-egy ilyen szavazás a "jelkép értékű gesztus" kategória kiemelt eseménye. A DK gesztusa pedig egyértelmű. Nem az a baj ezzel, hogy "egy platformra kerülnek" Magyarbasival és Jobbikkal — ez időnként elkerülhetetlen. Ha akár egyik, akár a másik minden kérdésben ellenszenvesen viselkedne, nem lennének szavazói. Nem az a baj ezzel, hogy a Magyarbasival Együttműködés Rendszerének, "őfelsége ellenzékének" képét rajzolja a külvilág elé: egy olyan Orbán–Gyurcsány tengelyét, amelynek környé- kéről is:

  • elmenekül, aki nem gyűlöl eléggé,
  • aki eléggé gyűlöl, az ellenségnek kijelölt migráncsokat gyűlöli, és
  • akik gazdaságát az ellenségnek ki nem jelölt, évi 50 ezer betelepített migráncs tartja fenn.

A baj az, hogy nekünk, akik nem utáltuk a DK-t, azt üzenik vele, hogy igen, a migráncsok le vannak szarva, fulladjon meg valahány.

***

Megkérdezi a tanító néni a kisiskolásokat:
— Gyerekek! Ki tudja, mi az a tragédia?
Pistike nagyon jelentkezik, majd' kiesik a padból.
— Mondjad szépen!
— Tanító néni, kérem, a tragédia az, ha döglenek a nyulaim.
— Nem jó, Pistike. Ha döglenek a nyulaid, az baj, de még nem tragédia. Tragédia például, hogy jön hozzánk Brezsnyev elvtárs repülővel, de a repülő lezuhan, és Brezsnyev elvtárs szörnyet hal. Érted már?
— Értem, tanító néni!

Másnap szakfelügyelő látogat az osztályba, és tanító néni villogni akar.
— No, gyerekek! Tudja-e valaki, mi az a tragédia?
Pistike csak úgy duzzad az önbizalomtól.
— Mondjad, Pistike!
— Tanító néni, kérem, a tragédia az, ha jön hozzánk Brezsnyev elvtárs repülővel, a repülő lezuhan, és Brezsnyev elvtárs szörnyet hal.
— Nagyon jó, Pistike!
— De ez nem baj. A baj az, ha döglenek a nyulaim.

Fügedi Ubul

409. Hétvégi rövid (13)

Még a nyáron történt, hogy az egész Donáth-család célkeresztbe került. A kormányközeli lapokban előbb Donáth Lászlót, majd lányát, a Momentum EP-képviselőjét egy névtelen levélre hivatkozva vádolták meg zaklatással. Donáth Anna pert indított a hamis és hazug történettel előálló, közpénzből dorbézoló kormánymédia ellen.

donath_anna1.jpg

… be fogom perelni a hamis történettel előálló propagandalapokat. Látni fogjuk, amint megszégyenülten állnak a bíróság előtt, válaszok nélkül, tények nélkül, valami homályos kitalációt védelmezve. Végig fogom csinálni, és fizetni fognak a hazugságért.

Most a bíróság elrendelte a nyomozást ismeretlen tettes ellen, rágalmazás vétsége miatt Donáth Anna feljelentése alapján. És kihallgatják a Ripost meg az Origo főszerkesztőjét a lejárató cikkek ügyében. (Megj.: És a PS? Magyar Hírlap? Meg a többiek? Nehogy már Bástya elvtársat ne…)

A tanúkihallgatásról a Momentum EP-képviselője számolt be Facebook-oldalán.

Más: dr. Czeglédy és Társai Ügyvédi Irodával szerződött az önkormányzat folyó szerződé- seinek átvilágítására és sajtóperes ügyekre Erzsébetváros új vezetése – írja ma az Index. Niedermüller Péter, a kerület DK-s polgármestere azt mondta, nem a teljes, céges átvilá- gítást bízták Czeglédyékre, annak a munkának csak egy részét. A cégek átvilágítását egy másik iroda végzi.

Valamennyi eddigi ügyvédi megbízást felmondta a kerület. Czeglédy szerződése és a megbízás értéke nem nyilvános, de a polgármester szerint "természetesen minden szerződés, és az átvilágítás eredménye is nyilvános lesz." 

További szép estét, kellemes hétvégét mindenkinek.

UPDATE 2019.11.10. 09:43 - Kétmillió forintot kap év végéig Czeglédy Csaba irodája Er- zsébetvárostól. Nyilvánossá tették a szerződést, amiben az önkormányzati átvilágítással és sajtóügyekkel bízták meg. (Index) - Az ügyvédi megbízási szerződés ITT nézhető meg.

408. Ellentmondások

Hétfő délután megalakult a kerületi képviselő-testület. Niedermüller Péter polgármester javaslatára döntöttek az alpolgármesterek személyéről* és kiderült az is, hogy – szintén a DK-s polgármester előterjesztésére – Vattamány Zsolt a törvényben meghatározott végleges kielégítésén túl pluszba még 3 hónapnyi prémiumot kap, ill. maradványértéken megvásárolhatja az általa eddig használt Opel Astrát. Mert megérdemli? Vagy miért is?

vatta2019.jpg

Van minek örülni…

A DK fővárosi képviselői nem szavazták meg Tarlós István extra végkielégítését. Tarlós 9 éves teljesítménye alapján nem tartják indokoltnak az emelt összegű végkielégítést.

Bónusz: Tegnapi ülésén a Fővárosi Közgyűlés döntött a bizottsági helyekről. Ferencváros polgármesterét, Baranyi Krisztinát egyetlen fővárosi bizottságba sem választották be.

Pál Tibort, aki Ferencvárosban nem került be a képviselőtestületbe, benyomták a Fővárosi Közgyűlés Költségvetési Bizottságába.

Annyira, de annyira biztos volt, hogy ez lesz.

*A csökkenő lakosságszám és megnyirbált önkormányzati hatáskör (pl. iskolák elvétele) ellenére az eddigi két alpolgármester (egy főállású, egy társadalmi megbízatású) helyett most már 4, azaz négy teljes jogkörű alpolgármester lesz, akik a polgármesteri tiszteletdíj 85 százalékát, fejenként 847 600 forintot és 127 100 forint költségtérítést kapnak.

***

Az előző poszt margójára: nem történt meglepetés, Polt és Handó megválasztásra került. Handót 12 évre választották alkotmánybírónak, Polt Pétert meg újabb 9 évre főügyész- nek. És ő addig lesz hivatalban, amíg az utódját kétharmaddal meg nem választja a parlament. Ha pedig a távoli jövőben nincs kétharmados többség, akkor hiába jár le a 9 éves megbízatása, Polt marad(hat) a legfőbb ügyész. Életfogytiglan.

407. Kutyakomédia

Az Országgyűlés hétfőn folytatja munkáját, és a derék képviselők – többek között – Áder János javaslatára újabb kilenc évvel meghosszabbíthatják a legfőbb ügyész megbízatását. Mondjuk olyan nagyon nagy kétségem nincs, hogy vajon 2028-ig újra megkapjuk-e Polt Pétert, de azért az illem kedvéért várjuk meg a holnapot, amikor majd mindenki nagy meglepetésére kiderül, hogy nahát, tényleg Polt Péter marad a legfőbb ügyész. Végül is jogállamban élünk, vagy nem? Meg parlamenti demokráciában. Aha.

polt_kover_meszaros1.jpg

Kordokumentum: Magyarország legfőbb ügyésze, a házelnök és Mészáros Lőrinc hátrányos helyzetű fiatalokkal fogott kezet az MKB Székházában 2019. október 31-én.
(Fotó: Máthé Zoltán/MTI/MTVA)

De ki is Polt Péter? Akit ez érdekel – és azon kevesek közé tartozik, aki még nem tudja – az olvassa el Magyar György: Amit Polt Péterről érdemes lehet tudni című összefoglaló írását a Magyarügyvéd blogon. Ízelítőnek itt egy kiragadott részlet:

… érdemes megjegyezni, hogy a Fővárosi Ítélőtábla 2013 decemberében helybenhagyta azt az elsőfokú ítéletet, amellyel a törvényszék elutasította a Polt Péter és a Legfőbb Ügyészség által az Élet és Irodalom című lapot kiadó Irodalom Kft., valamint az ÉS főszerkesztője, Kovács Zoltán és Kis János filozófus ellen benyújtott keresetet. 2011. április 8-án közölte az ÉS Alkotmányozás – mi végre? III. címmel Kis János tanulmánysorozatának befejező részét. Ebben Kis János azt állította, hogy Polt Péter „előző hivatali ciklusa idején már bőségesen bizonyította, hogy hivatalát nem pártatlan közszolgaként, hanem megbízója kiszolgálójaként tölti be”.

Szóval Poltot a verdikt szerint szabad pártkatonának minősíteni.

Azért még érdekes az is, miért nem akarja Polt az Európai Ügyészség felállítását. Az ez az idén márciusi nyilatkozata szerint egy trójai faló lenne, mert ott az egyes államok küldöttei az EU-t képviselnék saját tagállamaikkal szemben. Ily módon alapjaiban sérülne a nemzeti szuverenitás elve. Mellesleg az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottsága korábban meghívta a legfőbb ügyészt, hogy számoljon be az OLAF által is érintett ügyekről, valamint az Európai Ügyészséghez csatlakozással kapcsolatos magyar álláspontról, de a magyar vádhatóság vezetője úgy vélte, a meghallgatás politikai indíttatású és a függetlenségét ezzel nem veszélyeztetheti, így nem is ment el.

Tessék elolvasni a teljes írást, érdemes. További szép estét mindenkinek.

***

Ezt meg csak úgy, tán’ a fenti szép kép ürügyén: Magyarul jelent meg hosszabb elemző cikk a mai Magyarország agrárhelyzetéről a New York Times Európa rovatában. (Aki ezt túl hosszúnak találja, annak itt van ez a 444.hu-n: Magyarul ír a magyar földbárókról a New York Times.) Varga Judit igazságügyi minisztertől pedig csütörtökön megtudhattuk, hogy végleg elállt a kormány a közigazgatási bíróságok tervétől, azaz nem vezeti be az önálló, szervezetileg elkülönülő közigazgatási (külön)bírósági rendszert.

406. A NER ragyogó csillagai

Jóestét, jó estét. Mára egyre biztosabbnak látszik, hogy Handóból alkotmánybíró, Poltból meg ismét Polt lesz. Mert a NER nem aluszik, nem szendereg a robogás, nem csinget egy kicsit, hanem csörtet tovább a maga már megszokott (?) útján. Merthogy a Fidesz előbb bejelentette, hogy mindannyiunk kedvencét, Handó Tündét jelölik alkotmánybírónak, majd másnap délelőtt össze is ült az Alkotmánybíróság tagjait jelölő, fideszes többségű eseti bizottság, ahol Handó meghallgattatott.

hando_polt2.jpg

jó hangulatú, baráti találkozón a felek sikeresen egyetértettek önmagukkal, és Handó – aki egy évvel megbízatása letelte előtt távozik az Országos Bírósági Hivatal (OBH) éléről – érdemei elismerése mellett alkotmánybíró lesz, a jogállam legnagyobb dicsőségére.

Ugyanekkor a Áder János október 18-i keltezésű, de csak 29-én érkeztetett levélben arról tájékoztatta Kövér Lászlót, hogy különösebb indoklás nélkül – minek is az ide, ismerve Polt eddigi működését – ismét az örök és leválthatatlan elsikáló-művészt jelöli a legfőbb ügyészi posztra. (Polt Péter mandátuma december 13-án jár le, és a parlament fideszes többségének valószínűleg nem okoz majd gondot a jelölést jóváhagyni.)

Így aztán a NER két ragyogó csillaga továbbra is ott virít majd a jobb sorsra érdemes magyar igazságszolgáltatás egén, s mindkettő tovább hat, alkot és gyarapít, persze mindannyiunk legnagyobb örömére. És ismerve eddigi tevékenységüket, gyanakszom, hogy lesz itt még bőven móka meg kacagás, egészen 2028-ig. Persze csak ha megérjük. Tessék mondani: megérjük?

Sem fék, sem egyensúly – Reuters Polt Péterről és Handó Tündéről cikkezett. Magyarország átszervezi a vezető beosztásokat az igazságszolgáltatásban. Polt Péter legfőbb ügyészt újabb 9 évre kinevezik, és elmozdítják tisztségéből az igazságszolgáltatás adminisztratív vezetőjét – mindez a bírálók szerint azt mutatja, hogy Orbán Viktor csupán vegyes eredményeket ért abban, hogy befolyásolja az igazságszolgáltatást, amely ma is a magyar társadalom egyik legfüggetlenebb testülete. A jelentés idézte Tóth Balázst, a Magyar Helsinki Bizottság jogászát, aki elmondta: a Fidesz fékek és ellensúlyok nélküli országot akar, de a bírók ellenálltak a propagandának és a nyomásnak. Az ügyészség dönti el, mely ügyeket továbbítja a bíróságokhoz, és a bírálók szerint ezt arra használja fel, hogy az Orbán szövetségesei elleni eljárásokat blokkolja. (via Huppa)

***

Az Orbán-rendszer legfontosabb pillére – Polt Péter legfőbb ügyész pályaíve. Az egykori fideszes háttérember, képviselőjelölt 2000-2006-ig, majd 2010 óta tölti be a tisztséget. Bizalmi szerepéről, a NER-ben betöltött kulcspozíciójáról is írtunk 2016-os cikkünkben, amelyben megrajzoltuk a legfőbb ügyész pályaívét. Írtunk pártbeli és egyéb fontos mentorairól, tenisz- és vadászbarátságairól, nem titkolva el azt sem, hogy a példátlan karrierbe itt-ott besegített az ellenzéki oldal is. (Átlátszó)

405. Út a kádertemetőbe

Ma kora délután összeült az Alkotmánybíróság tagjait jelölő eseti bizottság, a Fidesz pár perccel az ülés előtt sajtóközleményben jelezte, hogy Handó Tündét jelölik Stumpf István megürülő helyére, ami nagyjából egyenlő a megszavazásával, ugyanis ők vannak 2/3-os többségben – írja a HVG. (A 15 tagból álló bizottság tagjai országgyűlési képviselők; 10 tagját a kormánypártok jelölték, ötöt az ellenzék.)

Megtalálták hát a méltó (menekülő)helyét a magyar igazságszolgáltatás nagyasszonyá- nak. Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) jelenlegi elnökének a törvények szerint azonban – mivel a két poszt összeférhetetlen – le kell majd mondania az OBH éléről, ha vállalja a feladatot. És valószínűleg vállalja, ha már a Fidesz bejelentette jelölését. Handót holnap délelőtt hallgatja meg az igazságügyi bizottság a jogállam legnagyobb dicsőségére.

Úgy izgulok, hogy mi lesz.

Megj.: Handó OBH elnökként több szempontból is kellemetlenné vált a kormánynak, erről részletesen október közepén ITT írt a 444.hu

***

Az ötlet, hogy idő előtt megszűnik az Országos Bírósági Hivatal igencsak megtépázott tekintélyű elnökének megbízatása nem új terv. Ez – ahogy arról a hvg.hu beszámolt – legutóbb Stumpf István alkotmánybíró júliusi távozáskor merült fel komolyan. Eredetileg még a parlamenti nyári szünet előtt megvalósult volna, ám akkor nem sikerült letörni Handó Tünde ellenállását és felfelé buktatni őt. Mindez amúgy meglehetősen nagy megütközést keltett az Ab-n is, ugyanakkor a kormány ezzel egy csapásra nyugalmat teremthetne az igazságszolgáltatásban, ami elemi érdeke, miután már Brüsszelben is árgus szemmel figyelik, mi folyik a magyar bíróságokon. (HVG)

404. Egy kicsit túltolták

Szűk két hét telt el az önkormányzati választás óta, úgy néz ki, hogy a dolgok mára nagyjából rendeződnek, lassan véget ér a választás utáni kavarás, és ha kelletlenül is, de elkezdődött az átadás-átvétel Józsefvárosban, Erzsébetvárosban és a többi budapesti kerületben. Mondjuk Baranyi Krisztinát tök üres irattartók fogadták a IX. kerületben a polgármester titkárságán – Bácskai meg igencsak morcos volt –, nálunk pedig egy tucatnyi ember mondott fel; a teljes jegyzői iroda és az előző polgármesteri kabinet 8-9 embere is távozott. (Megj.: mondjuk váltáskor a jegyző cseréje mindenképp indokolt, a többieknek meg biztos van jobb állásajánlata…)

baranyi_bacskai2019.jpg

Kis színes tegnapról: Az iratzúzók kocsija a polgármesteri hivatal előtt parkolt. A polgármester gyorsan fotózott és kérdezett. "Megkérdeztem, azt mondták csak kávézni álltak meg, nem ide jöttek" – hangzott a megnyugtató válasz, amit a frissen megválasztott ferencvárosi polgármester meg is osztott a Facebookon.

És ha már választás, itt van egy érdekes elemzés a HVG-n. Kicsit hosszúra sikeredett, de érdemes elolvasni: Önkormányzati választások számai: hallgat a mély - A meglepőnek tartott önkormányzati választás után az ellenzéki közvélemény érzülete és a voksolás által kirajzolt valóságos kép nagyon eltér egymástól. A tarka nagyvárosi világ alatt egy szinte mozdulatlan Magyarország található, a politikai erőviszonyok pedig jóformán megegyeznek az egyik korábbi választásokat követővel.

Ennyit mára, további szép estét, kellemes hétvégét mindenkinek.

Hunvald György

***

És ha már olvasunk, olvassunk erről is, nem, nem a „bulinegyedről”, hanem tízezrek lak- helyéről: A bulinegyed új polgármesterei azt ígérik, minden sokkal jobb lesz. Új vezetés alá kerül Erzsébetváros és Terézváros. Soproni Tamás és Niedermüller Péter is az éjszakai élet megregulázásában hisz, bár az erősen buliellenes lakók vágyai nem biztos, hogy mind teljesülnek.

403. Választás utáni kavarás

Lassan talán mindenki megnyugodhat, Budapesten véget ér (?) az önkormányzati választás eredménye elleni kapálódzás, és lesz nagy az öröm meg a boldogság. Tegnap ugyanis a Fővárosi Választási Bizottság (FVB) sorra lesöpörte a megalapozatlannak vélt beadványokat – köztük az MSZP-ét is –, azaz hiába nyújtottak be többen több helyen panaszt az október 13-i végeredmény ellen. Ha minden így marad, akkor végre hivatalba léphetnek megválasztott polgármesterek, és elkezdhetnek dolgozni.

piko9.jpg

Röviden ezek történtek:

  • Az I. kerületben a Fidesz állításával szemben nem találtak szabálytalanságot, V. Naszályi Márta az új polgármester.
  • A IV. kerületben is elutasította a beadványt az FVB, marad polgármester az ellenzéki Déri Tibor.
  • Józsefvárosban Sára Botond is sok mindenre hivatkozott, de az FVB egyik kifogását sem fogadta el. Pikó András az új józsefvárosi polgármester.
  • Az FVB elutasította a ferencvárosi polgármester, Baranyi Krisztina győzelmét kifogásoló beadványt is, immár jogerős, hogy Baranyi a polgármester. Hamarosan megkezdődik az átadás-átvétel a hivatalban.
  • A csepeli polgármesterre, Borbély Lénárdra leadott szavazatokat nem számoltatták újra, az MSZP beadványát is kiszórta az FVB.

(Érdemes belemenni a fenti linkekbe, mindegyik történetnek megvan a sajátos bája. A józsefvárosi különösen szép, ott a szokásosnál is nagyobb volt a vergődés…)

Itt tartunk ma, ám még a mostani döntések ellen is van lehetőség bírósághoz fordulni – ha valakik valamiért mindenáron húzni akarnák az időt, de az sem megy a végtelenségig. (Amennyiben az FVB döntését megtámadják a bíróságon, 3-9 napot még tolódik, tolód- hat a polgármesterek hivatalba lépése.)

További szép estét mindenkinek.

P.s.: Ugye mindenki előtt világos, hogy amíg bármelyik,  most megválasztott polgár- mester nem léphet hivatalba, addig nincs aláírási joga, ami megbénít(hat)ja az érintett önkormányzatot. (És ismét megjegyzem, az iratokat pedig nem lehet nyom nélkül eltüntetni – lehet persze megpróbálni, lehet késleltetni az átadást, lehet az időt húzni, de nem lehet megúszni...)

***

Addig nem tud megalakulni a Fővárosi Közgyűlés, amíg nem emelkednek jogerőre a kerületi polgármester-választások eredményei, mert csak a kerületi eredmények alapján állapítható meg a közgyűlés összetétele. A 33 tagú Fővárosi Közgyűlésnek ugyanis a fő- polgármesteren kívül a 23 kerületi polgármester a tagja. És tagja még a közgyűlésnek 9, kompenzációs listáról mandátumot szerző polgármesterjelölt is. (MTI)