Hunvald-blog

542. Nem jó ez a világ

Karácsony előtt

2020. december 22. - HunvaldGyörgy

A kilencvenes évek elején találkoztam először a hajléktalansággal, a rendszerváltás előtt sosem láttam utcán tengődő embereket. Azután megismerkedtem egy hajléktalannal, aki nyolc nyelven beszélt és angol tanár volt, amíg bejárhatott tanítani. Sokat beszélget- tünk, ritka okos ember volt, egyszerűen nem értettem, hogy miért kellett úgy történnie, hogy az utcán kötött ki. Segíteni nem tudtam rajta, egy ördögi spirál az, amikor az em- bert beszippantja a sorsnak ez a rettenetes örvénye.

hajlektalansag2018.jpg

Valamikor — talán 1996-ban — eltűnt, nem találkoztam vele többet. Azután hallottam, hogy megfagyott december 24-én... Azóta minden évben eszembe jut, felrémlik az arca, ilyenkor karácsony előtt méginkább. Szomorú vagyok, nagyon szomorú ilyenkor, meg- könnyezem.

Nemrégiben a közelemben, egy elhagyott autóba hajléktalanok költöztek. Egy idős néni és két társa.  Szoktam nekik meleg élelmet vinni. Nem tudom meddig vihetem.

Nekik nem a koronavírus a legnagyobb probléma, hanem ez az igazságtalan világ, ami magára hagyja azokat, akiknek szükségük van a segítségre. Az sosem érdekelt, hogy miért került ilyen helyzetbe valaki. Ilyen helyzetben van és pont.

Segíteni kell, ez az emberi élet egyik legfontosabb kötelezettsége!

Hunvald György

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr5816355368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása