Hunvald-blog

571. A nemzetgyalázásról

Nekem ez az Ady is gyanús…

2021. március 25. - HunvaldBlog

A Kúria szerint Tóta W. Árpád ironizálása
sérti a magyarok méltóságát. (via Euronews

Ó én balga! Az elmúlt évek során végigkövettem jópár peres ügyet, eljárást – mostanra egészen biztos voltam abban, hogy engem aztán már nem érhet semmiféle meglepetés. Hát de, érhet. És ért is. Mert mi is történt? Tegnap a Kúria – mint felülvizsgálati bíróság – elmarasztalta a HVG-t azért, mert szerintük Tóta W. Árpád egy 2018-as ironikus cikkében azzal, hogy a »büdös« és a mai közbeszédben pejoratív tartalmú »migráns« jelzőt, illetve a »magyar banditák« kifejezést használva belegyalogolt a magyar nemzethez tartozókba.

kuria_justitia_1.jpg

Az ítélet szerint mindez a magyar nemzet közösségének méltóságát sérti, és ezért 400 ezer forint sérelemdíj megfizetésére és bocsánatkérő közlemény megjelentetésére köte- lezték Tótát ill. a HVG-t. (Akinek van kedve hozzá, magát az ítéletet itt nézheti meg.) Tóta W. a Kúria ítéletére Ady Nekünk Mohács kell c. versével reagált:

Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje. Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem:
Én magyarnak születtem.
Szent galambja nehogy zöld ágat hozzon,
Üssön csak, ostorozzon. Ha van Isten, földtől a fényes égig
Rángasson minket végig.
Ne legyen egy félpercnyi békességünk,
Mert akkor végünk, végünk.


Erről egyelőre ennyit tudok mondani; mivel az ügyben az alperes nem én vagyok, hanem a HVG, a fellebbezésről a cég dönt. Kétségtelenül érdekes lenne Strasbourgban tárgyalni a kalandozásokról, valamint arról, hogy a magyar Kúria szerint a migráns pejoratív kifejezés. (…) Ahogy az idézet mutatja, a nemzetgyalázás vádja kiváló társaságot jelent. Ami azt illeti, a magyar kultúra jelentős részben különböző nemzet- és vallásgyalázók műve. (Tóta W. Árpád)

A két derék nemzetvédőt felperest – akik az úgynevezett kollektív személyiségi perlés intézményével élve pereltek – a szintén derék Gaudi-Nagy Tamás, a Jobbik volt politikusa képviselte a bíróságon.

P.s.: Amúgy állt már bíróság előtt nemzetgyalázás vádjával – többek között– József Attila, Móra Ferenc és Illyés Gyula is. (Megjegyzem, nekem ez az Ady is gyanús…)

*

A szólásszabadság érvényesülésének új irányát kijelölő fontos és egyúttal szomorú ítélet született szerdán a Kúrián. (…) A határozat azért szomorú, mert részben ellentmond a Kúria eddigi gyakorlatának, részben olyan jogértelmezési irányt képvisel, amely a szólás- szabadság korlátozása felé tett lépésként értelmezhető. A meghozott ítélet sajnálatosan egybecseng az irányadó többségi kommunikáció elvárásaival, azonban figyelmen kívül hagyja az elmúlt 30 év alkotmányossági mércéjét, és vélhetően annak az ideológiai elvá- rásnak enged, amelyet a Kúria nemrég kinevezett elnöke, valamint az irányadó kurzus képvisel. (Nehéz-Posony Kata / HVG)

A bejegyzés trackback címe:

https://hunvaldblog.blog.hu/api/trackback/id/tr1616479832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása